Groot, groter, grootst.

Don't you love (...) the fall? It makes me wanna buy school supplies. I would send you a bouquet of newly sharpened pencils if I knew your name and address.  

Dit is een van m'n favoriete filmquotes. Het geeft exact weer waar de herfst voor mij voor staat.  Het is m'n absolute nummer 1 seizoen. Midden augustus begin ik al te verlangen naar  laarzen, jassen en sjaaltjes.  De herfst staat voor mij symbool voor een nieuw begin, een nieuw schooljaar en dus ook nieuwe schoolspullen.  Zet mij in de Hema of AVA voor dat rek met pennen, potloden, gommen, stiften, mappen, kaften en schriften en ik ben zo blij als een kermisvogel! 

Nu heb ik voor school spijtig genoeg niets van dit alles nodig, maar wat ik wel nodig had was een nieuwe tas.  Eerder maakte ik dit exemplaar:



Nog steeds een van m'n lievelingstassen, maar net iets te klein voor m'n materiaal en dus, je voelt het al aankomen zeker, tijd voor een nieuwe!

De bedoeling was om een grote, simpele tas te maken. 


En dat is vrij goed gelukt.
Het enige probleem is:


Hij is een beetje te groot.  Belachelijk groot.


Zeg nu zelf, daar kunt ge toch niet mee over straat lopen?


Tenzij ik met een gezin van 27 naar het zwembad trek, heb ik dus geen functie voor deze extra-large tas.  Iemand een idee?

22 opmerkingen :

  1. wow, inderdaad zeer groot, maar wel een schoontje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke tas! En inderdaad héél groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, heel groot, maar ook héél leuk! Misschien als opbergtas? Bijv een stapel stoffen oid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Om iets in op te bergen... de dingetjes waar je mee bezig bent met naaien?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi mooi mooi !
    maar kan niet zo iets bedenken waarvoor je 'm kan gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Ik begrijp je liefde voor de herfst helemaal:-) Ik moet me ook altijd inhouden om niet een hele collectie schoolspullen aan te schaffen in september... En die tas, is dat niet ideaal om als opberger te gebruiken in de woonkamer? Voor tijdschriften, dekentjes en kussens voor op de bank... of als weekendtas?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het een ideale strandtas. Volgens mij passen daar heel goed alle badhanddoeken, zonnecrème, tijdschriften en waterflesjes in. Alleen.... daar heb je nú even niets aan, met deze (inderdaad heerlijke) herfst periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie tas! Misschien voor een (herfst)picknick in het bos?

    Groetjes,
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie tas, je vindt er wel een functie voor.
    De herfst is ook mijn favoriete seizoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie tas, maar inderdaad een tikkie oversized ;-) Ik denk dat je hem perfect kan gebruiken als reistas, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha! Volgens mij pas ik gewoon in die tas! :P

    Ok, misschien is dat een beetje overdreven, maar het zal niet veel schelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hihi, aan de eerste twee foto's was niets te zien maar die laatste zegt veel. Een schone tas die inderdaad veel te groot is. :) Maar't blijft wel een schone tas

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ahahahaha, amai, die is inderdaad erg groot uitgevallen :).
    Maar te tof om niet te gebruiken!
    Ik zou hem thuis als opbergtas gebruiken voor stoffen, bolletjes wol, ... Of groenten :).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. haha, zo groot, maar mooi zeg! ik zou doen zoals Janina, gebruik hem in huis om dingen in op te bergen. Wol, of stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Snel die kinders maken? Neen jong, ze is groot, maar schoon! Esthetisch verantwoorde wasmand?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. het minste dat je kan zeggen is dat de tas groot is :) maar persoonlijk zou ik niet kiezen voor 27 kinders... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik had dus echt niet door hoe groot ze wel niet was, tot ik de laatste foto zag. Foto's kunnen echt misleidend zijn.
    En verder stem ik voor 27 kinders kopen... of 1-tje is al genoeg om zo'n grote tas te vullen als je eens een namiddag naar't strand gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is inderdaad echt te groot... maar schoon! Het zou een perfect strandtas worden... ofwel kan je beslissen een grote hond te hebben en hem in je tas overal meebrengen?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je zou hem kunnen doneren aan een student kostuumontwerp (mezelf) wiens beste vriend de jammer genoeg (lelijke) ikea blauwe tas is?
    (of het patroon online zetten :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lucky me! Ik ben jarig in de herfst... Al ben ik zelf meer een zomers tiepje...

    Maar over de tas: 't is een hele mooie! En een hele handige! Voor de markt is zo'n tas toch een uitkomst! Fruit, groenten, bloemen, Turks brood... Op de markt kijkt heus niemand op van zo'n tas. Nou ja, alleen dan omdat ie zo mooi is!

    BeantwoordenVerwijderen