De doos van Pandora.

Op menig blogs zie je de meest fantastische stukken voorbij komen.  Kleedjes, tassen, jassen, broeken en dergelijke meer in perfecte staat.   Tiptop afgewerkt, zonder ook maar één loshangend draadje, een verkeerde plooi of scheve zoom.
Ook ik maak me er schuldig aan, want het is natuurlijk veel leuker om dingen te laten zien waar je zelf content van bent, dan een hoop mislukte, onafgewerkte dingen.

De eerlijkheid gebiedt mij echter te zeggen dat er hier voor alle succesvolle maaksels er evenveel mislukkingen tegen overstaan. Of half afgewerkte dingen, want soms is de goesting gewoon op.

Een deel van die projecten belanden dan recht in de vuilnisbak en een ander deel in de doos. 

Een doos met daarop: 'ONAFGEWERKTE STUKKEN'.



Een doos die eigenlijk veel te vol zit naar mijn goesting.


Een doos met daarin:

Een half afgewerkte tas.


Hier hetzelfde model, maar in een ander stofje.


Ik heb geen flauw wat hiervan de bedoeling was.


Een peuterkleedje waar alleen de zoom nog moet van worden gestikt.  


Nog een tweede exemplaar, in hetzelfde bedje ziek.  


Een jeans van de broer.  Ik weet niet wat deze in de doos doet, waarschijnlijk moest die ooit eens versteld worden.


Geknipte patroondelen voor een zomerjurk.


Een slecht ineengezette en half afgewerkte tas.


Een geborduurde keukenschort, waarvan er nog zeker 90% moet geborduurd worden.


Een rok waarvan de zoom nog moet gestikt worden.


Ik denk het begin van een tas?


Quilt lapjes.


Een knuffel die ik al lelijk vond toen ik hem in de Knipmode zag staan.  Waarom ik er dan ook daadwerkelijk aan begonnen ben, weet ik niet.


Een weekender travel bag die nog verder in mekaar moet worden gezet.


Dit kleedje dat nog steeds niet ineen zit.


Een paars wollen tasje zonder voering of handvat.


Een gesmockte zomerjurk.  Deze was echt bijna afgewerkt tot ik tot de vaststelling kwam dat gesmockte ruiten ter hoogte van de borststreek TOTAAL NIET flatterend zijn.


Nog meer quilt-lapjes.


Tas probeersel nummer zoveel.


Een stofje met rits.


Weer een stukje tas.  Het wordt beschamend, ik weet het.

En om te eindigen een half ingezette rits.


De kans dat ik een van deze dingen nog ga afwerken is bijzonder klein (misschien die rok nog wel) en ga ik uit van het principe: 'uit het oog, uit het hart'. 
Dus ondertussen zit alles terug in de doos en staat ze in een donker hoekje op zolder en bevind  ik mij in de heerlijke, doch naïeve staat van ontkenning.

Doos? Welke doos?


30 opmerkingen :

  1. En dat blijft hier komen! En zo mooie dingetjes! Kom op meid! Voor het einde van 2011 zijn de helft van deze projecten af. Wat denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poe, wat een boel zit er in die doos! Het bloemige peuterjurkje is ook leuk! En zo'n grote weekendtas...ik snap het wel. Heb zelf soms ook geen zin om iets af te maken. De zin is er gewoon niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hier nog 2 jasjes liggen voor de dochter. Binnenjas klaar, voeringjas klaar, alleen nog samenvoegen en knopen aanzetten. (en over de rest zal ik maar zwijgen)
    Als ik van jou was, zou ik die stukken die enkel een zoom nodig hebben toch eens een avondje afwerken. Hup hup, gewoon doen!!! En anders doen we ruilhandel onafgewerkte stukken :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik wil er best die eerste tas van overnemen. Al zou ik me misschien beter bezighouden met die twee rokken en 3 broeken die ook nog op een laatste hand wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héél herkenbaar (tot wanhoop van mijn lief, die overal onafgewerkte ellende ziet, haha). Maar eh, een paar tassen en jurkjes moet je echt even afmaken, die hebben super potentieel en de dingen die he écht vreselijk vindt... verknippen en ritstasjes van maken? ;-)
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, ben ik dus niet de enige met dit soort projectjes. Alleen noem ik het dan "Ik heb weer eens een je-weet-wel-tasje gevonden... Ik stop alles in tasjes, prop het ergens tussen (andere tasjes?) en doe ook alsof ik nergens van weet. Alleen kom ik ze wel weer tegen als ik mijn kast uitmest... en probeer... lukt niet denderend... ik probeer ze af te maken of weg te gooien (dat laatste is nog het allermoeilijkst.

    Misschien moet ik ook maar eens zo'n doos neerzetten, da's veel makkelijker. Zet ik gewoon van links naar rechts, of iets bovenop, of nog beter achter 't schot op zolder :-)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Indrukwekkend :D Bij mij ligt er een grote stapel te herstellen kleren. Want geef toe, iets maken is toch veel leuker dan iets herstellen? Ooit begin ik er wel eens aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat 'n goede tip om het in een doos te doen. Dozen stapelen veel gemakkelijker dan tasjes!

    Ik was door mijn project-tasjes heen. I.p.v. op te ruimen heb ik gewoon nieuwe gekocht. Werkt heel handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het op zich al knap dat je er een doos voor hebt... Bij mij situeren zulke zaken gewoon rond/op/in het hele huis.. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb hier ook zo een doos, vroeger had ik er meer last van, maar sinds ik blog heb ik een stok achter de deur. En ik probeer de regels te volgen, niet meer dan 3 projecten waar je aan bezig bent en eerst ééntje af alvorens je aan een ander begint, en dat werkt redelijk.Hmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig naai ik nog niet zo lang, er ligt hier alleen maar een geknipte jurk te wachten op afwerking ... Maar bij jou zitten daar wel prachtstukken tussen !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mor allé, veel dingen zijn in een wip afgewerkt, die zomen onder andere...hup hup haal die naaimachine maar boven en die doos van uit dat donker hoekje en begint er maar aan.

    Wij zitten al vol spanning te wachten op de resultaten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik wil de quiltlapjes wel adopteren ;-)
    zelf heb ik ook van alles te geef waar nog zoom-en knoopaannaaiwerk aan is

    BeantwoordenVerwijderen
  14. haha zo,n doos heb ik ook,maar durf er niet eens in te kijken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wil ik eens een avondje komen helpen? Ik breng mijn doos mee, en ombeurt maken we iets af. (en tussendoor eten we dan van een lekkere taart met een tasje thee ofzo)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het vooral indrukwekkend hoeveel tijd er in die doos zit! Ik heb ook heel wat misluksels, maar jij waagt je duidelijk aan veel arbeidsintensiever spul...

    Allez. Vooruit. Zet gauw de zoom in dat zachte peuterjurkje. Stop er een peuter in. Desnoods de mijne. Echt té schattig voor een doosbestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat Riet ook al zegt: wat heb je daar veel tijd verzameld en ook zulke mooie stofjes en projecten... Mogen ze echt niet op herkansing?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt iedereen heeft zo'n doos,... Wel leuk dat je die laat zien, op dit moment is het goed gesteld met mijn doos, maar 1 jurk en rok erin, maar er is nog zo veel stof die in mijn hoofd al aan iets toebehoord :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hehe, zooooo grappig :) ik heb een mand, omdat ik denk dat een doos veel erger is en ik er dan zeker niets meer van ga afwerken :) een mand heeft nog een beetje meet status dan een doos eh :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amai, ze bleven maar komen! Zotjes. En ik dacht dat ik 'erg' was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik mag dit niet meer van mezelf, ik moet afmaken waar ik mee bezig ben.. soms glipt er wat tussen door. Maar als ik wat voor dochter maakt, zegt zoonlief en nu is het mijn beurt weer. En pas daarna is zei weer aan de beurt.
    En om de vraag; jij vindt mijn zusje zeker liever' te voorkomen, doe ik het keurig om en om. Als je er vanaf wil kun je er wel een swap mee doen of een give away, volgens de reacties hierboven zitten er een paar dames springen!
    Liefs Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. LOL! Ik vind dat die weekender er terug uit moet. Veelbelovend!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een spreuk die hier misschien goed bij past: "I'm working on my PHD (Projects Half Done) in sewing!"
    www.homemadebyliesbet.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hier geen doos, maar een zak...en ik ben nog maar zo'n twee maanden bezig met naaien...wat gaat dat zijn binnen een jaar?!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. LOL, onze doos van Pandora is volgens mijn moeder: de GFT-container.
    Maar amai, tussen uw misluksels zitten betere dingen dan tussen mijn geluksels. Unk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Haha, herkenbaar. Ik vind die eerste tas en dat paarse wollen exemplaar anders wel prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo herkenbaar, en altijd weer een strijd of je ze nu weg doet of toch nog even bewaard om toch nog een keer af te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  28. haha dat is de reden waarom ik mezelf verplicht maximum aan 2 projecten tegelijk te werken :oD (lukt niet altijd maar soit)

    Maar meid, waarom verloot je ze gewoon niet? Zijn misschien wel mensen die denken "oh, ik naai die zoom er wel in" of zo :o) Ben jij van de rommel af haha :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Haha, wat grappig! Ik zou niet eens foto's durven maken van al mijn onafgemaakte projectjes en projecten.
    Misschien kun je een UFO-swap op touw zetten? Ik zie wel dingetjes van jou die ik zou willen afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. O, en ik maar denken dat ik de enige ben! bedankt dames!!

    BeantwoordenVerwijderen