Een Tas à Grande Vitesse

Dit weekend maakte ik tussen de school- en lentefeesten door een tas.  Het is een TGV tas geworden, aangezien het ding tegen 200 in't uur ineen werd genaaid en omdat hij daadwerkelijk dient om mee te nemen op, jawel de TGV.  


Het is zowat het simpelste model dat er is, gewoon twee stukken stof met voering en hengsels.  Een klein beetje à la Longchamp.


De buitenzijde is van een stofje uit de voorraad en de voering is een kussensloop uit de kringloopwinkel.


Waar het eigenlijk allemaal om draait is de schone rits.  Ook gevonden bij de kringloopwinkel en een echte beauty. (gelijkgezinde naaifreaks zullen mijn bewondering voor een mooie rits zeker begrijpen, anderen mogen nu de wenkbrauwen fronsen)


Binnenin zit er nog een simpel zakje en genoeg ruimte voor al mijn rommel en de te lezen boeken.


Nu alleen nog zien dat ik m'n trein niet mis!

19 opmerkingen :

  1. Mooi hoor! En ik heb altijd bewondering voor naaisters die goed ritsen kunnen inzetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes wat een geweldige tas, en mooie kleur binnenkant daar houd ik zo van. en ja de rits is super, (zaten veel ik badstof vesten)

    groetjes jke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg tof!! Hoe maak je die lederen hengsels eigenlijk vast?
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw! Precies één uit de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n schoon oranje rits is niet lelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Zo eentje wil ik me ook wel maken, maar die hengsels daar moet toch eens een tutorial over komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zeer mooi! en leuke kleurencombinaties

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat vraag ik mij ook af, hoe je die hengsels vastmaakt? Een mooie tas é!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooooi! Zo'n hengels laat ik meestal door de schoenmaker vasthangen, maar iets zegt mij dat jij een veel betere diy-oplossing hebt. En heb je ook een trucje voor het gewicht? Ik ben altijd bang dat het gaat doorscheuren. Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow! Ik heb ook zo de neiging om ent voor een reisje nog een nieuwe tas-op-maat-van-die-reis nodig te hebben. Meestal geraakt die dan niet af :)
    Als je tips hebt voor die riemen, ik ben heel benieuwd met welk toestel je die eraan hangt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Perfect! een prachtige tas, past prima bij de rits ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik snap die ritsfascinatie helemaal. Ze is prachtig! Die tas is sowieso helemaal geslaagd. Waar haalde je de hengsels en hoe bevestigde je die daarin. Ik wil ook eens zoiets doen. (En coole header jong!)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Perfect voor wat hij moet dienen! Veel plezier onderweg.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wijze tas! Waar vond je die hengsels?

    BeantwoordenVerwijderen