Zeven, zes, vijf, vier,...



Drie!

Oh jawel, ook ik mocht patronen testen voor Zo geknipt! het u ondertussen welbekende boek van deze dames.

Ergens in de mooie zomer van 2012 vervoegde ik het testpanel van deze bestseller en wat was het fijn om er bij te zijn. Al kan patronen testen best wel voor een dubbel gevoel zorgen. Stilletjes hoop je om een fout te vinden of op zijn minst een kleine aanmerking te kunnen maken om geen te luie wijven indruk te maken. Gründlichkeit weet u wel.
Aan de andere kant hoop je om net geen enkele fout te vinden. Omdat je weet dat er heel hard gewerkt is aan al die patronen en handleidingen en je wil natuurlijk niet de muggenziftster van dienst zijn die over elk klein detail struikelt. Het is een slappe koord om op te balanceren als (crash) test dummy, maar wel een hele leuke!

Zo heb ik onder meer een schoudertaspatroon van DE tassenmadam van Vlaanderen getest. Een tas die in de testfase nog als Roza door het leven ging, maar die je in het boek als 'schoudertas met verzonken rits' terugvindt.


Een simpel tassenpatroon, dat zijn uiteindelijk toch altijd de schoonste, maar en ik zei het u al eerder, het zit weer vernuftig in mekaar. In het boek kan je kiezen tussen de versie met de magnetische sluiting of eentje met een rits.  Ik koos de laatste en het was een plezier om te maken. Stap voor stap krijg je een duidelijke handleiding voorgeschoteld en zie je stukje bij beetje je nieuwe tas geboren worden.  Zelfs de rits er deftig  in plaatsen, waarvan laat ons eerlijk we allemaal toch denken dit komt nooit goed, ging verbazend gemakkelijk.


Ik zeg het u, gewoon doen wat Sanne & Riet u opdragen en dat komt dik in orde.

Voor mijn tas gebruikte ik een hele donkergroene katoen en een fantastisch stukje satijn uit mijn stoffenvoorraad.


In mijn zoektocht naar gepast biaislint stuitte ik in de Veritas op een goudkleurige versie die er wonderwel bijpaste.


Natuurlijk is de tas niet perfect, het is een test-tas, maar dat ligt voor alle duidelijkheid enkel en alleen aan mezelf.  NERGENS in het boek staat dat je je biaislint te kort moet afknippen.  Ook staat er NERGENS vermeld dat je dat moet oplossen door middel van er een extra hoekje over te stikken in plaats van de hele boel terug los te tornen.


Dus bij deze bent u gewaarschuwd.  Klopt er iets niet aan uw maaksel uit dit boek dan hebt u dat enkel en alleen aan uzelf te danken.



23 opmerkingen :

  1. Ooooooh, prachtig! Dat hoekje maakt het af ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig! Is dat een jeansachtige stof?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het is gewoon katoen, maar wel vrij stevig en verbazend zacht!

      Verwijderen
  3. Allez, serieus? Die lijkt op de tas die ik in mijn hoofd had om te maken! Ze ziet er zo op het eerste zicht gewoon perfect uit! Ik denk dat ik niet zal wachten tot iemand mij vraagt wat de kerstman moet brengen (als die dit jaar nog eens komt tenminste) - het boek komt plots weer iets hoger op mijn verlanglijstje te staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knappe versie !

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie tas, Super en bedankt voor de tips ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, dat is echt een sjieke tas geworden! I like it very much ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ok, ik ben overtuigd. Ik heb een nieuwe schooltas nodig. Komt in de sjakos!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai gij, telkens ik een stukje van de puzzel zie, word ik alsmaar ongeduldiger naar dat boek. Ik ben hélemaal overtuigd en dat terwijl ik het oorspronkelijk echt niet wou kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En jammer dat de tas niet meer Roza heet. Zalige naam, toch?

      Verwijderen
  9. schoon, ik kijk uit naar het boek!
    en toch grappig bij die laatste foto, dat je ineens denkt, ah, is die tas zo groot?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. echt schoon! Nu ben ik ook aan het watertanden...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu moet ik dat boek kopen. Ik heb nog niet goed uit kunnen vogelen hoe ik dat nou doe met zo'n rits. Ik vind de driehoeksoplossing voor te kort afgeknipt biaisband trouwens top.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. alleen al voor "ons Roza" wil ik dus dat boek zie! Een tof model en ik vind dat toch wel elegant hebt opgelost met dat hoekske!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Exact wat ik nog zoek... en mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geniaal die driehoekjes, die eigen toets van jou daar hou ik van!
    Die tas is al een tijdje aan het kriebelen bij mij en jou exemplaar vergroot de zin om ze te maken nog meer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt classy, die versie van u! (En eigenlijk vind ik da hoekske ook wel mooi)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. knappe tas van je, heb het boekske gisteren gekocht, en deze tas staat heel hoog in mijn to do lijst. Hopelijk maak ik ze net zo netjes als jij

    groetjes cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. knappe tas van je, heb het boekske gisteren gekocht, en deze tas staat heel hoog in mijn to do lijst. Hopelijk maak ik ze net zo netjes als jij

    groetjes cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit is denk ik mijn favoriete project uit het boek! Mooie uitvoering zo!

    BeantwoordenVerwijderen