Sofia.

Wie bij het lezen van de titel spontaan aan 'The Walking Dead' denkt, moet ik helaas teleurstellen. Het gaat hier niet over het kleine grut uit de geweldige zombiereeks, maar over Sofia-stof van Ikea.

(Trouwens, effe tussendoor voor de diegene die ook naar de Wandelende Doden kijken. Ben ik nu de enige die vind dat het dringend tijd wordt dat een walker zijn smerige tanden in Lori zet? Het mens werkt echt op mijn zenuwen en die Rick is veel te goed...)

Enfin, terug naar de Sofia stof.  Gekocht bij de Zweedse meubelketen aan €5/meter
en gebruikt om een weekendtas van te maken, duffel-stijl. Duffel als in het soort tas, niet als in de naburige gemeente.


Het werd de groen/witte variant met een witte voering, ook van bij Ikea. De onderkant en de linten zijn van een grijs-blauw stukje stof gemaakt uit de stoffenverzameling (een overschotje van deze tas) en het grote witte hengsel is een judoband van bij de kringloopwinkel. Aan de buitenkant zitten twee grotere vakken waarvan een met rits en twee smallere zakjes.



Eerst maakte ik een halve testversie uit een ratjetoe aan stoffen, de lelijkste eerst. Zo kon ik zien wat wel en wat niet werkte en kon ik de grootte van de tas wat beter inschatten.


Een tas in het juiste formaat maken, was in het verleden nog wel eens problematisch voor mij en ook hier leek het erop dat ik het allemaal wat te groots zag.
Op het tweede gezicht blijkt het echter een tas met goede afmetingen. Oké, hij is groot, maar een degelijke logeertas mag wel wat ruimte hebben.



Zo'n test-tas is wel geen garantie op succes en zo zitten er natuurlijk hier en daar nog wat mankementen aan de goede versie.  Zo zijn bijvoorbeeld de linten nog wat te lang.



Maar soit, dat zijn details want ik ben eigenlijk wel heel content met mijn nieuwe logeertas :)

52 opmerkingen :

  1. Mooi! Ik zou er mij meteen eentje maken. Lijkt me reuzehandig. Patroontje in ontwikkeling? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel schoon! Schone strepen ook.
    Zo een tas wil ik al lang maken. Ik sluit me aan bij de hoger staande vraag: komt er een patroon van?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi! Als je daar een patroon van verkoopt, koop ik mij één. Kan die lelijke, oude tas hier eindelijk eens vervangen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Awel ik zou ook vragende partij zijn, please.... Zo schoon en zo handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gedaan! En een patroon zou inderdaad welkom zijn. Ik heb de stof in rood-witte variant liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt goed gedaan. Ik zou dat ook wel willen kunnen. Zucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou ook content zijn, ze is cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoon!
    Enne.. De aanhouder wint moet je voorlopig maar denken!
    Mvg, een hevige WD-fanaat die al aan seizoen 3 zit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit lijkt mij echt een ideale logeertas !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het een schitterende tas. Mooie stof ook. I love I.KEA.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, zo'n tas zouden wij hier ook goed kunnen gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik weet niet aan welke aflevering je precies zit, maar ik zit zeker al verder dan u. Maar ik ga niets verklappen. Ik vond Lori wel nog een toffe, trouwens. Nog een trouwens: ik heb die serie leren kennen doordat mijn vriend het gelijknamige spel had gespeeld. Nog beter dan de serie, 't is maar dat je het weet.
    En de tas, daarover kan ik zeer kort zijn: geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Afschuwelijk! Die test-tas dan. De groen-witte is PRACHTIG!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo'n tas zou hier ook nogal gebruikt worden, in alle mogelijke formaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En dat patroon heb jij zo maar eventjes uit je mouw geschud? Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mag je altijd bij ons komen logeren. Das pas logeren in stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi... zal zeker niet gemakkelijk zijn om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Misschien stap voor stap laten zien hoe het moet:)
    Tas is prachtig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dat worstelen met die verhoudingen ken ik... Als het aankomt op tassen maken heb ik ook altijd grootheidswaanzin zo blijkt.

    Maar de jouwe is geweldig. De foto toont toch dat de verhouding van de tas perfect zit.

    Je bent overal welkom, je hoort het!

    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel schone tas, praktisch ook!
    En.....Duffel een naburige gemeente?
    Dan wonen wij niet ver van elkaar!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. echt kei goed gedaan, geen zin om het patroon te delen?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Altijd handig zo'n duffel en hij is nog mooi ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super mooie tas !! Het was liefde op het eerste zicht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wow, dit is gewoon winkelwaar. Prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Echt wat een super mooie tas!

    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jeetje wat knap! De tas ziet er perfect uit. Nu nog een leuk adresje zoeken om te logeren.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  27. supermooie tas! moest er ooit een patroontje van komen, graag!:-). Ik kan het zelfs komen halen want duffel is ook niet zo ver van hier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachttas waarvan de MDH zelfs een sportversie wil. Geloof me, das de eerste keer. En nu heb ik keiveel spijt van het wegdoen van mijn oude judobanden. Dedju.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi, mooi en zo strak met die strepen... en goed gezien om de bodem in een ander kleurtje uit te voeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. heel mooi, binnenkort gaan we weekendje weg, dusss... ik ben op zoek naar een gelijkaardig patroon - of loont het de moeite om hier te wachten ;) ? (wie kent er misschien de engelse naam voor een 'duffel'tas?)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. supertas, ik schreeuw mee om dat patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh nu maakdag achter de rug is (waar ik helaas niet bij kon zijn) stel je dan nu het patroon ter beschikking? Ik wil er gerust voor betalen? Zo kan ik een weekendtas voor mijn dochtertje maken. pretty please..................

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hilke, je bent niet de eerste die naar het patroon vraagt en ik denk er wel over na om het te koop aan te bieden. Maar als ik dit doe, wil ik het ook goed doen en dat vraagt nog wat denk- en doewerk. Dus wanneer het zover is dan zal ik het zeker en vast hier op mijn blog bekendmaken!

      Verwijderen
  33. En dat was anoniem... bizar. Hilke is dus de naam.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Awel ik ga wachten op je kooppatroon voor ik zelf iets probeer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen