woensdag 7 oktober 2015

DE ZUSTER VAN KAN WEL ZINGEN*

DSC_0228

Want vorige week kreeg ik een hele stapel stofjes! Het was goed voor een halve auto vol en ondertussen wordt er naarstig gesorteerd, gewassen, gedroogd en gestreken. Veel stoffen waren nog nieuw (lees: misschien wel 25 jaar oud, maar nog niet gebruikt) en zaten ook nog in hun originele verpakking. Blijkbaar was het vroeger de gewoonte om elke stof in een apart papier te verpakken. Zo was stoffen kopen toen al, als een cadeautje kopen voor jezelf.

stofjes-002

DSC_0223

stofjes  (2)

stofjes  (3)

Naast de karrenvracht aan stoffen, kreeg ik als extraatje ook nog een geweldige schaar mee naar huis. Eentje speciaal om linten mee te knippen. Hoe cool is dat?

stofjes  (5)

Nogmaals een dikke merci, Annemie!

*De zuster van zingt.

24 opmerkingen:

  1. Oh zalig !
    Die KOEPON is ook geweldig, een nachtkleed voor een koe :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha, ik had nu wel een serenade verwacht van jou! Maar tegelijk zit ik hier wel een beetje jaloers te wezen op dit mooie kado dat je kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waw zeg, zoveel geluk hebben dat je zo'n pakket met super leuke stoffen gewoon krijgt!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. how jong!!! die schaar!!!!
    waar zouden we die kunnen vinden??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai veel stofjes, ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat maken. Veel naaiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh. Plezant,en schoon en gelukzak, dat vooral! En ook curieus (wat je ervan gaat maken!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. amai zeg ! en van den boom in Lier ! Da's een keidure winkel !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moh zeg, waarom ken ik Annemie niet?!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wist niet dat ze bij Verlinden-Tubbax ooit nog kinderkleding verkochten. Duidelijk nog van voor mijn tijd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat met dat papier eromheen kan ik me nog vaag herinneren. Dat had mijn moeder ook wel eens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De reacties zijn zeker zo mooi als de stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schat seg! En wat zitten er pareltjes tussen. Benieuwd wat het allemaal gaat worden. En wat ik me dan ook meteen bedenk: waar stop je dat, als je ineens zo'n massa stof krijgt? (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die vraag stel ik mij ook. Daarom dat ik nu aan het reorganiseren en sorteren ben. Het moet allemaal ordelijker hier!

      Verwijderen
  13. Och kijk daar... Verlinden Tubbax met het zwaantje en al... En wat een mooie stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een ware schat! Koepon, hi, grappig, 'de nieuwe spelling' toen zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Daar zitten precies een hoop zaaalige stofkes tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waw, wat mooi! En die schaar, hoe tof is dat? Veel plezier met al dat moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat papier waarin de stof verpakt zit... zalig hé!!! Alleen al daarvoor ga ik heel graag naar 'in den beer' in Harelbeke. Daar wordt ook nog je stof in mooi gestreept papier verpakt!

    BeantwoordenVerwijderen