zondag 15 november 2015

EEN FLANELLEN PYJAMABROEK


Bij de stapel stoffen die ik afgelopen oktober kreeg, zaten er twee grote panelen flanel. Genoeg voor een paar broeken van te maken en zo kwamen er twee pyjamabroeken vanonder de overlock tevoorschijn.

De ene broek is van wit flanel met een heel fijn rood bloemenmotiefje, afgewerkt met rode jersey boordstof. Bovenaan zit er ook een stuk boordstof met daarin een brede elastiek verwerkt. De tweede broek -met een fijn bloemetje op een roze ruitenpatroon- is op dezelfde manier gemaakt, maar is wijder onderaan en afgewerkt met simpele roze jersey.

De brede broek hou ik voor mezelf, de smallere versie gaat naar Poppemie. Perfect voor die lange benen van haar.

pyjamabroek in flanel 1

pyjamabroek in flanel 2

pyjamabroek in flanel 3

pyjamabroek in flanel 4

patroon: Het grote SINGER naaiboek

7 opmerkingen:

  1. Schoon pyamabroeken maar zo bijzonder hoe je aan de stoffen kwam, zoiets koester je toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzondere stoffen verknippen doet iets m é mens... puur genieten als je h draagt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalige stofjes en de broeken zien er zo comfortabel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja! Nu nog vintage flanel vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super, ik heb nog een lap liggen en een belofte aan de jongste. Het vorige patroontje was haar ding zo niet, ik leg deze broek eens voor. Ik vind m prachtig, die broek.

    BeantwoordenVerwijderen